Sunday, October 23, 2011

# 2 - Second Chance

Hi Peeps, Selamat Menjamu Selera tidak kira pagi , petang , siang dan malam .Terima kasih sudi singgah sini. Di hati gundah gulana ini , Ketot nak bincangkan topik yang meemetir dekat dalam kepala ini. Let's see . Peluang ke-dua ? Detik ini yang sukar diberikan oleh seseorang kepada orang lain . Mengapa ? Ketot beriya-iya nak tahu kenapa dan apa persoalan yang membuatkan seseorang itu sukar diberi peluang ke-dua . Jom kaji sini .

Persoalan Di Buah Fikiran :

# 1 - Mungkir Janji
Kekorang, listen me. If korang ada janji yang tak ditunaikan . Langsaikan segera. Itu dari segi Fizikal lah . Lagi satu masalahnya, jika korang dah janji and sure tak akan buat benda itu, Please tepati. Jangan biarkan kepercayaan orang lain terhadap kita tiada erti .

# 2 - Perangai
Ini lagi isu yang kuat sangat diperkatakan. Peeps, perangai itu akhlak keperibadian seseorang.Terserah kekorang lah nak hidup dengan your own stlye, but remember "Each Of Which Dealt With There Return, No Matter How Good Nor Otherwise"

# 3 - Ego Melampau
Just untuk kepentingan sendiri mungkin juga faktor semasa . Sikap Ego Bak Firaun ini ada dekat certain - certain orang. Yess, memang tak boleh dinafikan lagi bahawa semua orang mempunyai ego . Mengikut kajian Sains lah kan . And then , bergantung kepada Peeps untuk kawal . BUt , janganlah jadikan alasan ini sebagai sukar untuk memberi peluang ke-dua. .



##Tak kisah lah baca ini. Janji Ketot puas untuk meluahkan rasa hati yang membingungkan tentang "Second Chance " . Ini just pendapat sahaja. For the tips , sorry Ketot tak boleh kasi . Sebab Ketot blur lah ketot buat persoalan macam ini . Help me

No comments:

Post a Comment